Söndag.. Jobb... ÄNTLIGEN!!

Hej på er!

Ja nu blev det en vecka igen som jag inte bloggat på... jaja ni vet ju hur jag är.. men det har varit en händelserik vecka iaf... och i fredags kom det besked jag gått o väntat på ett bra tag.... allt är klart med alla papper på AF.. så från och med 1:a September är jag inte längre arbetslös.. nänä.. jag har JOBB!!!!! =)

Jag har ju varit lite hemlighetsfull när det gäller o tala om vad jag ska jobba men men det är bara för att jag lärt mig av erfarenhet att om man säger nått innan allt är klart så blir det så mycket jobbigare om det skiter sig för då ska man förklara för allt o alla varför det inget blev... men denna gång BLEV det ju... *glad*

Så detta ska jag då göra...

Jag är anställd av ett företag som heter QuiteRight och ska jobba med en klubb som heter Anders Olsson Club 2012.  Jag ska sitta hemma och ringa runt till företag.


Detta är för att hjälpa Anders Olsson med sponsorer till hans satsning inför OS (Paralympics) i London 2012.  Klubben riktar sig till företag och de går med i klubben för just den fantastiska summan av just 2012 kr.... Vi hoppas på många medlemmar för det skulle verkligen vara ett lyft för Anders på många plan... Han vet ju inte riktigt hur "poppis" han är den... =)
Så känner ni någon med ett företag o ni tror detta skulle vara intressant för dem.. hör av er till mig.. =)

Det är ju två år till OS och innan det är dags för Anders att simma där så kommer han nog att hinna med lite annat... troligen så blir det


..ett vasalopp till.... (han har åkt två styckern redan)

Så lite Vansbrosim  o förhoppningsvis en IronMan tävling för att kvalificera sig till Riktiga IronMan på Hawaii.... då är det endast dessa distanser som gäller.. : 3800 m simning, 180 km cykling (Anders cycklar med en armcyckel), 42 km löpning (Anders kör i rullstolen)

Han har ju också armcyklat Vätternrundan... den är ju inte mer?? än 32 mil

Han har förbättrat VÄRLDSREKORDET i handikappsimmning 59 (???) gånger

Han har fått pris för årets idrottare med funktionshinder 2 gånger (2008 o 2010)


Ja denna underbara Anders... en underbar människa och en underbar idrottsman... mer gris-egen finns inte på denna jord...(när det gäller idrotten iaf.. annars är han inte så gris-egen.. hehe)  inget är omöjligt för honom.. så honom kommer ni nog få höra mer om i denna blogg... =)

Det är detta jag ska jobba med... helt underbart otroligt roligt..... =)


Imorgon ska jag blogga om helgens bröllop och dop vi varit på... så på återseende

*kram* så länge

Till er som vill veta mer om Anders så kommer en länk här till när han var i morgon soffan på TV4 i juli i år. http://www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon?videoId=1.1718761





Kommentarer
Postat av: camilla larsson

Grattis

2010-08-29 @ 20:47:48
URL: http://camillalarsson74.bloggplatsen.se
Postat av: Danica

Den mannen är suverän...vilken otrolig vilja han har ...hoppas du får många sponsorer gumman ...för klart Anders skall med till OS

Kram <3

2010-08-30 @ 08:15:02
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0