Lördag...Kräftor och Persbrandt

Hej på er!

Jaha då var det helg igen.. jisses så skönt... fast det känns lite vemodigt att veckorna flyger fram för det innebär att hösten o vintern närmar sig med stormsteg... o det gillar jag INTE!!! men men man får ju passa på att njuta av de varma dagar som blir nu tills det blir dags att börja klä sig varmt igen...

Visst finns det fördelar med hösten... det blir mörkare på kvällarna o man kan sitta o mysa med ljus... o sen kommer ju allt det där guldet i skogen... ja nu pratar vi inte blåbär o lingon även om det kan ge lite guld i plånboken... nä nu pratar vi svamp... det är hög tid att fylla på förådet i frys o burkar... MÅSTE komma ut i skogen någon dag o kika... är ju ledig måndag tisdag nästa vecka så kanske får ta flickorna på en sväng då.. =)

Igår gick jag av ett nattpass.. hade inte jobbat ett helt dygn för jag började kl 17 på Torsdagen... natten var sådär fick minsann stiga upp några gånger då "gubben" ropade.. så när jag kom hem klockan 11 så duschade jag sen blev det lunch och en timmes sova på soffan... man blir lite mör när man inte sover ordentligt på natten... men det går.. =)

Sen igår kväll festade vi till det med ett paket kräftor... Lizze älskar att vara med o äta kräftor medans Ebba inte ens vill smaka.. så hon åt knastermacka (knäckebröd) o oboy...  men vi andra mumsade kräftor o vitlöksbröd i massor.. o det var gott...


... en skål med röda fina kräftor.....


... en tallrik med goda vitlöksbröd.....


... tillsammans.. en festlig kväll.... =)

Ett glas vitt vin till gjorde det hela ännu godare... =) sen blev det filmkväll då vi kollade film jag och Roger när barnen lagt sig.. vi hade hyrt Beck i stormens öga... o den var helt okej.. både


Gunvald Larsson (mickael Persbrandt) den puddingen... =) och

... Grannen ....

Gav oss några skratt.... ... störtsköna figurer... =)

på tal om "puddingar" så har Danica min gode vän varit inne på nån sajt där man spelar spel o chattar o där var det lite ungtuppar som erbjöd henne både cm o tum... men inte avskräcker det henne minsann inte.. *skratt* hon kan handskas med sådana minsann hon... hur är uttrycket.. gammal är äldst?? o det är rätt gumman.. platta till dem bara.. tala om för dem att har de inte mer att komma med så har de inget att komma med.. nää det ska va så man får lyfta på hatten o säga hjärtat passerat annars får det vara... *skrattar*

Danica har nu haft ett konstigt virus i sin blogg o man mår halvt illa när man går in o läser.. då det helt plötsligt dykt upp en bild på ett hockeylag som kommer från gävle.. *ryser* jag ska hädan efter bara läsa hennes blogg med ett halvt öga för man vill ju inte förstöra dagen... haha... så här gumman kommer nått vackert till dig...  ja till er andra oxå... se o njut!!! =)

hehe.... naturligtvis ska det vara LEKSAND!!! de börjar sin serie med att möta Mora hemma den 15:e September... då sitter man bänkad vid tvn kan jag lova... Go Leksand!!! 

Nu mina vänner är det dags att ta itu med dagen o se vad den har att erbjuda... så ha en toppen Lördag....

*kram* så länge...



Kommentarer
Postat av: Danica

Men fyyyyyyyyyyyy ...nu vet jag inte om jag kan jobba för GUUUUD vad jag blev illamående...hur kan du förstöra min dag så där Camilla ...skäms med du...



Och ja'a man har ju lärt sig hur man skall hantera ungtuppar dte är faen i mig värre med gamla gubbar ...skrattar



Det såg rackans gott ut med kräfter men jag väntar på suringen jag med mina egna färskpärer...det blir nått det ...kram... älskar er jag hehehehe

2010-08-07 @ 09:31:06
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0