Lördag.... Påskafton

Börjar med att berätta om den skönaste vinsten som skedde igår... på förlägning vann Leksand över Rögle och vi hänger fortfarande kvar i kampen om en plats i Elitserien.... *GÖTT*

Imorgon möter vi AIK borta på Hovet... ska bli spännande o se om vi kan få med oss 3 poäng ..
Jag kommer iaf sitta bänkad framför tvn o skrika mig hes.... =)


....... ord o kommentarer onödiga.....  =)))


Så till dagen idag... Ebba sov lite dåligt inatt så till slut somnade hon mellan oss och då sov hon iaf till klockan var nästan 9,, det var skönt det.... efter frukost skulle vi sätta igång med o förbereda mat... så medans jag skalade potatis målade flickorna påskägg...


målandet i full gång.....

När de målat klart och äggen torkat.... så la vi dem på ett fat runt Lizzes tupp hon gjort i skolan...


... se vad fint.... den fick stå mitt på bordet när vi åt mat.... =)

Mat ja... ja lite påskmat hade jag gjort iaf...


Det blev lite senapssill (hemmagjord såklart) matjesill, lax, ägghalvor......


....Jansson, Omelett med trattkantarellstuvning..... och....


...köttbullar.....

Även om det var ett "litet" påskbord åt vi så magarna stod i 4 hörn...

ja inte Ebba då.. hon åt makekenoner o köttbullar... o knappt det... hon är lite förkyld så det beror kanske på det att hon var så "fisig" på o äta...

Efter maten bestämde vi oss för att gå o se om vi såg påskharen.. för flickorna hade ju byggt bon som han skulle lägga äggen i...


... ingen påskhare syntes till på vägen ner till badet... men solen sken o värmde gott... =)


... flickorna hittade lite pinnar de lekte med... o nu snart äntligen är sjön tillbaka... då blir nog Ebba glad... =)


Roger hittade pinne till Spookei oxå.... =)

Efter en stund begav vi oss hemmåt... o jag tyckte nog jag såg en hare som sprang över vägen långt fram.. så vi fick skynda oss hem för att se... o jag o Lizze såg spår efter en påskhare... väl hemma så hittade dom....


... Godisägg i sina bon de gjort......


... LYCKA.... inget är väl så roligt som att hitta ägg som påskharen kommit med... så jag skickar ett tack till påskharen (eller påskhararna får jag väl säga... vet att de bor i skåne... *ler*)

Ja så har våran påskafton sett ut... nu ska det snart bli lite kvällsmat och sen ska flickorna krypa i säng... jag o Roger sätter oss nog vid tvn med en öl eller så... jag hoppas att ni andra har haft en mysig dag med god mat o kunna njutit av solen som vi fick göra...

Vad som händer imorgon vet jag inte än vi har inte planerat något... inte mer än hockeyn klockan 16... vi får se vad som händer.... ha en skön påskaftonskväll....

*kram* så länge

Innan Ebba la sig tog vi febern för hon såg hängig ut... o ja då naturligtvis... 39 graders feber.. så hon fick alvedon.. nu hoppas vi hon får sova gott inatt....







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0