Lördag... mysmorgon... =)

Hej på er... idag vaknade Ebba kvart i 7.. så då var det bara att masa sig ur sängen.. =) men solen sken och det var skapligt varmt ute även om det var frost på gräsmattan... så på med kaffepannan och välling till henne.. strax efter så ramlade även Lizze ner.. =) hon ville ha yoghurt o puffar till frukost...
när de ätit var det lite mys i soffan... Ebba tittade på film...


... mys under filten i soffan..... =)


... Lizze spelade DS.... alla har vi olika sätt att mysa på.. =)

igår myste vi när barnen hade lagt sig... jag gjorde pizza.. testade en ny pizzadeg med surdeg i som jag sett i Leilas program.. och den var jätte god.. så den kan jag rekommendera.. tar lite tid för degen o bli klar då den ska vila i kylen över natten.. men var helt klart värt det.. =))

Dock är jag ju kanske inte så duktig på att göra runda pizzor.. men det ska väl synas att de är hemmagjorda... Lizze var med när jag kavlade ut dem... (ja dra ut dem med handen kan jag inte) o hon konstaterade att sådär gjorde de inte på riktiga pizzerior.. haha...


.. innan gräddning... det är bacon lök och mozzarella på... o sen ville Roger ha annanas på sin med.. men det tycker inte jag om så det fick han ha själv.. =)


.. min pizza i färdigt skick... =) som ni ser så är den inte rund och perfekt.. men det smakade gott.. =)


... Rogers pizza... inte heller så rund.. =)

Till Pizzan blev det ett glas rött.. (nåja två blev det nog) så tittade vi på talang o så såg vi slutet på Masdjävlar... den är så rolig.. kan varmt rekommendera den till alla som inte sett den..
Efter som jag bott i Rättvik (där den är inspelad) och verkligen vet hur mycket inskränkta människor det finns där uppe etc... (ja är man inte infödd tre generationer bakåt så är man ingenting där uppe) man kan ta filmens alla karaktärer och sen gångra det  med 10.. så har man hur en riktig "ur-rättvikare" är... =) den är rolig och charmig iaf.... =))

Nu ska jag oxå säga att alla är inte sådär inskränkta det finns av alla sorter..  och jag trivdes när jag bodde där... så tro inget annat... =))

nu ska jag få mig mer kaffe.. o sen ska vi gå ut o njuta av solen ... ha en underbar dag alla...

*kram* så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0