Fredag... Sorg.. men det finns hopp för våren...

Ja det är med sorg i hjärtat jag skriver att Leksand förlorade sin match igår mot Växjö... en match som vi alla trodde skulle bli enkel.. vi levde alla på tron om att steget till Elitserien var nästan klart... men ingenting stämde i deras spel igår.. o det blev en mental kollaps eller vad som hände... ja inte en aning.. men ni ska veta att mitt Lekandshjärta blöder och gråter


..... liiite... för jag har inte gett upp hoppet ännu det är en match kvar o det finns en teoretisk chans att det går.. men då måste vi vinna på söndag och AIK och Rögle förlora.... så se... det finns hopp... !!!! =))

Skulle det nu skita sig i år igen.... ja då harvar vi ett år till då... i mitt hjärta är det mina hjältar..  =)

Våren ja... jodå det finns hopp för den också.. idag har vi haft en dag utan regn och inte heller snö.. liite sol har vi sett och ca 10grader varmt... o det tar på snön som ligger kvar.. det har försvunnit massor med snö och ger en massor med vårkänslor...


Lizette och "grannens" Katarina på studsmattan... lite snöfläckar finns det kvar.... och nätet till studsmattan ska Roger få sätta upp i morgon ... de fick bara hoppa lite försiktigt..  de hade väl lite vår-spritt i benen.... =)


Ebba ville gunga... =)

Det var skönt ute.. framförallt när solen tittade fram... Den vill vi ha mycket av...


*längtar efter den och värmen* =)

Ebba säger när hon sitter o gungar... "Mamma nu vill jag inte ha vintej mej nu vill jag ha bott den, om vi säjej åt den att fösvinna så kommej nog sommajen, men det går nog baja om jag säjej åt den odentlijt"

hehe... ja hon har funderingar den... =)

Idag har jag varit riktigt huslig på mig.. jag har malt egen fläskfärs.. nu låter det säkert jätte överambitiöst och det är det kanske... men jag kan lova att det är sånn skillnad mot färsen man köper i affären så det finns inte på världskartan...


Jag har lånat en köttkvarn av Kristina... o detta är andra gången jag mal färs själv.. jag har haft turen o få tag på picnicbog billigt.. 39,90kg.. (kostade lika bägge gångerna) Färsen blir inte alls fet som fläskfärs... smakar nästan som en bandning mellan nöt och fläskfärs fast med mindre vattten i.. nåja.. iaf så blir det skitbra och skitgott... denna gången fick jag 9 påsar färs så nu klarar jag mig ett tag igen... =)

skulle vilja få tag på lite billigt nötkött o göra nötfärs oxå.. men än har inte priset varit nere under 69,90 på något nötkött... så jag får hålla utkik.... =)

Vår Tyska granne var ner hit förut... jag har ju fått nån jäkla flrkylning så han kom med medicin... och det var snällt tycker jag....


Jägermeister med två glas till... mmm en iskall sådan gör kanske inte förkylningen bättre men det är fasiken så mycket roligare att vara förkyld... haha....

nu ska jag förbereda lite inför kvällen... men jag hoppas ni alla haft en riktigt bra dag... och Johan... jag VET.. jag är mesig och inte provocerande alls!!! haha...

*kram* så länge



Kommentarer
Postat av: mamma

om vi börjar med leksand,så är nog alla isläkten lika bedrövade som du .Det var så svårt att somna i går kväll,det blev tungt.Men det kommer ju nya chanser,så vi måste blicka framåt.Du har ju har 4 härliga barn,o ett barnbarn,så der finns framtidstro på alla plan.ja nu är det inte mycket snö kvar hos er.här börjar påskliljorna slå ut så här är våren kommen även om vi inte har så varmtHa en bra o skön helg hälsa roger krama flickorna stor kranm hoppas förkylningen gger sig

2010-04-09 @ 17:15:12
Postat av: Camilla

Mamma... visst har jag de finaste barnen och barnbarn man kan tänka.. =) o ja vi blickar frammåt.. även om det inte går hem på söndag så harvar vi en säsong till i allsvenskan... man ska alltid leva på hoppet.. =) hoppas du o pappa får en bra fredagskväll... =)

2010-04-09 @ 17:45:35
Postat av: Lina

Oj, vad lite snö ni har kvar! Vi har rena vintern jämfört med er juu...

2010-04-10 @ 00:02:29
URL: http://linamoen.blogg.se/
Postat av: Danica

Det ser ju riktigt vårlikt ut när Ebbatrollet gungar och Lizze med kompis stutsarhoppas det blir vårlikt idag så jag kan vara ute oxå...kram på er och trevlig helg....<3

2010-04-10 @ 05:30:26
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0