Söndag.... svampdag... igen

Ebba vaknade HALV 7... jadå minsann hon kan den lilla donnan.. nåja vi låg kvar i sängen till
klockan 7 sen var det bara att "glad" i hågen gick vi ner o fixade väling o kaffe... vårat livselexir.. =)

Klockan halv 8 kom Lizze och redan klockan 9 kom Roger... jisses han brukar jag får väcka med kaffe på sängen... men det var bra att han vaknade så pass av sog själv.. det var kanon väder solen sken o luften var skön... vi bestämde oss för en snabb frukost och sen ut i skogen... Vi plockade med oss Kristina innan vi for ut i okända marker.. =)




Här har Kristina och Ebba hittat några gulingar... =)




Här är mina favoriter... svåra att upptäcka.. men roliga o hitta för man hittar så många.. =)





Lizette hjälper mig att plocka några trattisar...

Sen stack hon tillbaka till pappa o Ebba o Kristina.. för de plockade blåbär vi hittade massor med blåbär) medans jag plockade svamp...  tittar ni noga ser ni kring Lizzes mun att det var inte bara i påsen som blåbären hamnade... =)

Väl hemma efter en lång ute dag så lagade vi mat o jag rensade blåbär o gjorde en paj.. resten av bären ska jag frysa in.. =) gott att ha sen...

Vi har haft en mycker skön söndag... nu blir det lite slötitt på TV:n.. men först ska jag vara lite bonde tillsammans med Danica... =)


*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

ja vi bonna till det ordentligt ...vilken härlig dag ni haft ...och visst är Lizze blå på läpparna

Kramas

2009-09-13 @ 22:40:07
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0