Tisdag...... en vanlig morgon....

Jaha så var det  en dag där alla ska iväg då... nu har lugnet infunnit sig och jag sitter med kaffemuggen... det är kallt ute.. o inne... men elden i vedspisen värmer snart upp... =)

Jag vägrar att sätta på elen här nere nämligen... så länge vi har ved i vedboden så blir det elda av.. en fördel att vara hemma.. vi sparar pengar.. men uppe har jag fått satt på elen... det blir för kallt på nätterna o Ebba sparkar av sig täcket ibland o då blir det kallt åt den lilla godingen... =)


Jag tänkte berätta lite om hur mina morgnar på vardagarna ser ut... idag var det väl lite extremare än annars efter som Lizze skulle vara ute hela dagen o då behövdes det både matsäck o massor med kläder... har inte kollat termometern idag... men går o kollar vad vi har nu när klockan är 08.31

-2 grader... hurr.. ja då blir det kallt o vara ute i skogen.. förhoppningsvis kommer solen fram så de får lite värme.. o lizze har massor med kläder på...  så jag hoppas hon slipper frysa... åter till hur min morgon set ut idag (o oftast de andra dagarna när alla ska iväg)


05.45 ringer min klocka.. då stiger jag upp sveper in mig i morgonrocken o tassar (hm.. nåja vig som man är på morgonen så är det nog mer hasar) ner o sätter på kaffe vatten... (jag kokar ju kaffe så därav endast vatten) sen går jag in i duschen.. (som jag gärna hade stått länge i men vi har så liten varmvattenberedare så det blir en ganska snabb dusch) nyduschad smyger jag in i sovrumet för att klä på mig o skaka på Roger några gånger... han är lixom inte den snabbaste mannen på jorden att stiga upp... o oftast när jag kommer från duschen så har han legat 30 min o znoozat.. hans klocka ringer ngn min efter min... påklädd skakar jag honom en gång till o han muttrar nått om att han är på väg... Jag brukar då sucka o gå ner till det kokande vattnet o göra i ordning kaffet...


häller upp kaffet på 2 termosar... (en räcker inte.. jag ska ju ha kafe efter att alla åkt oxå.. *ler* ) tar mig första muggen kaffe o sätter mig på altanen.. (ja det är kallt men tillhör man syndarna så fårman skylla sig själv) skickar ett sms till roger "godmorgon.. kaffet är klart.. *puss* " typ så skriver jag nästan jämt... =) efter 5 min skickar jag ett nytt sms.. (nej han har inte svarat på det första) då blir det  mer i stil med "men hallå.. stig upp nu... väck barnen oxå"... har jag nu tur så får jag ett svar efter 2-3 minuter att han är på väg o att han ska väcka barnen... om jag inte får svar.. ja då går jag upp o väcker barnen själv.. samt Roger.. men då är jag inte alls lika glad som jag kanske var innan... =)


Sen blir det välling till Ebba o frukost till Lizze... idag gjorde jag mannagrynsgröt.. tyckte hon skulle ha en bas i magen innan hon skulle ut i skogen... o gröt får hon ibland.. ibland vill hon bara ha smörgås o varm Oboy.. eller yougurth..
medans barnen åt plockade jag fram div kläder till skogsmullen (Roger har då hunnit få kaffe i muggen o begett sig ut  på altanen) Ebba har druckit sin välling o får på sig torr blöja o kläder.. (Roger kommer in o smiter upp till duschen...  )

Jag packar barnens Ryggsäckar med kläder o frukt beroende på vad det är för en dag... idag skulle Lizze ha lite extra med sig.. men de får faktiskt 2... ja läs noga nu 2!!!!! korvar med bröd från skolan.. o skolan håller med senap o ketchup oxå... (ja det stod så på lappen... ) nåja.. Lizze är ingen älskare av korv... så jag packade ner 2 risifrutti, 1 banan, 2 bullar och saft... sådärja.. hon ska ju inte behöva vara hungrig iaf.. =)

Ebbas väska innehåller kläder.. o de måste jag ju kolla igenom så jag inte missat att skicka med något... ibland vill även Ebba ha frukt.. precis som stora syster.. o då blir det även en frukt där i... Sen packar jag åt Roger... matlåda, frukt och ägg (han skulle sälja ett paket ägg på jobbet ) efter packandet börjar jag klä på Barnen (ja lizze klär sig själv men måste tjatas på lite då TV:n lockar ibland o hon lätt fastnar där.... ) jag hojtar till  Roger att de måste åka oxå.. o han muttrar något uppifrån övervångingen som jag inte alla gånger hör.. o inte vill höra heller.. =))

Roger kommer nersvepandes för trappen.. tar sin o Ebbas väska/påse  sen är det puss o kram kalas till alla som ska åka......o de knatar ut  till bilen... allt o alla pcakas in i bilen ...... jag vinkar av dem o sen infinner sig det stora lugnt... o aldrig smakar väl kaffet så gott som när de åkt o jag är helt solo.... =))




Här står de klara för att åka idag.... Ebba har sin nya dress på sig... o Lizze är klädd som en mumie.. =) Roger... ja han ser mest trött ut... *ler*

Nu skriver jag inte detta för att gnälla om att åh det är så synd om mig etc... jag skriver det för att tala om hur en morgon ser ut här på änggärdet... o ska jag nu klaga över något så är det på Roger som inte kan kliva ur sängen så snabbt som jag kanske önskade.. men han har lovat (o det tror jag på när jag får se det) att försöka kliva upp fortare... nåja.. älskar  honom ändå... =))


nu ska jag kika lite om folk är inne o vakna på datorn... sen blir det svamprensning  (vi plockade mer i söndags) o så har jag en stoooooooor hög med tvätt som ska vikas o läggas in i skåpen... så det finns att göra idag... =)

Så ska jag tänka på pappa hela dagen som opererade sig igår.. o hoppas på att han är så pass pigg så han kanske orkar prata i tele.. annars får jag ringa mamma o få rapport...

*kram så länge*


Kommentarer
Postat av: tantans

Skönt med java efter att ha fått iväg hela familjen...inte kul att skicka ut dom i kylan dom skulle vara lite mer lediga eller hur skratt

Ha en riktigt bra dag med tråkgörat svamprensning

Kramas

2009-10-06 @ 10:13:57
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0