Söndag... Hockey...

Jaha så var det söndag redan... jisses vad helgen går fort.. i två dagar har det blåst så vi trodde vi skulle hamna någon annan stans... men ännu står huset kvar...  i Fredags var det regn o blåst som gällde.. o det var inge roligt... igår var det sol o blåst... det var roligare men kallt som sjutton... Roger och våran Tyska sommargranne Dirk var o hämtade 5 kubik ved.. jag o Roger hade hämtat en kubik dagen innan  o fått in i vedboden... så nu har vi ved iaf så vi klarar oss ett tag iaf...

Som tack för hjälpen bjöd jag Dirk och hans dotter Katarina på mat.. paj o vin till oss vuxna och pannkaka till barnen... det var en trevlig eftermiddag och kväll..




Här sitter Lizette, ebba o Katarina o väntar på maten...




Och här är Dirk... vi var tvugna att spöka ut honom med en kjol på huvet.. =)




Ebba har lite gympa i fåtöljen... =)


Idag skall det bli Kyckling i lergryta till mat och sen i eftermiddag så ska jag titta på hockye...




Leksand möter AIK... det ska bli spännande.. alltid rolgit när man kan se det på tv... dessutom iklär jag mig min spelartröja... sen är det väsen här hemma må ni tro... =)


Efter som jag inte skrivit på några dagar men ändå tänkt det så ska jag lägga in en bild på vad jag lagade härom dagen.. jag gillar ju att fota maten jag lagar... så...




Isterband (småländska ska det va) och dillstuvad potatis... mmm det är bland det godaste jag vet.... =)

nu ska jag göra frukost... sedan elda mer i spisen så vi får varmt inne... det är frostigt o kallt ute.. men vackert.... solen skiner och det blir kanske en skön dag ändå... =)

*kram* så länge



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0