Fredag...... tur Roger är hemma...& Leksand.. mitt kära Leksand spelar ikväll...

Jaha så hade veckan gått igen... det går minsann fort... hoppas tiden rasar fram nu under vinter o lugnar ner sig till sommaren... o att nästa sommat får vara VARM & SKÖN....

Igår var jag till doktorn och han konstaterade en tennisarmbåge o gav mig en kortison spruta o det var mindre skönt kan jag tala om... nplen var tjock som en elefantsnabel... haha.. näe inte riktigt kan va en lätt överdrift... men i normala fall brukar jag hänga med näsan över o kolla när det ska ges sprutor... men igår.... ja jag vände bort huvet... dels för att han letade efter "rätt punkt" med fingret o bara det gjorde ont.. sen skulle han sticka in spruta där o då sa jag... "nä jag kollar inget.. jag brukar inte banga men detta grejar jag inte" o han sa att det var helkt okej  o att han hoppades hitta rätt punkt med nålen oxå.... o det gjorde han... han hörde på mig att han hittade rätt... min kommentar till det hela var.... (o nu får nu ursäkta språket) "förbannade helvetes jävla skit..... puuuust.... " jaha sa doktorn där träffade jag rätt... jag fick be om ursäkt för mitt ovårdade språk. emn det gjorde så ont så svetten bröt fram på tinningarna.... "andas oxå" sa sköterskan.. o då andades jag som under den värsta förlossninen... haha

under hela kvällen o natten har det gjort ont i armen.. så jag har sovit i små stötar.. idag känns det lite bättre.. det värker inte så konstant hela tiden... bara när jag rör på armen..

jag är förbjuden att använda armen... o då är det tur att Roger är hemma idag... jag ska undvika att ens byta blöjjor under hela helgen... ja då är det tur jag har Roger minsann... han ska dessutom få laga mat... haha... inte kanske hans största favvoämne..men han kan jag vet det... o jag kanske får vara med o peka.... om jag orkar.. brukar bli att jag tar över... men men det löser sig... Rogers kommentar på det hela när jag sa att han skulle få laga mat var...

"Åh vad bra..... PIZZA!!!" haha... vi brukar nämligen skoja här hemma att han är så bra på att laga mat... han tar bara bilen till pizzerian o hämtar... haha...

men idag ska han få laga korvbullar o mos... det är super gott... o det kan han laga det VET jag... =)


Ikväll blir det hockey på tv... Leksand ska möta Troja Ljungby... o det vore väl fan om de inte vinner..






Ebba iklädd min spelar tröja som jag har på mig varje match jag kan se dem på tv:n..

nu är det ju lite disskutioner om att de fått svininfluensavaccin o gått före i kön etc etc.. o nu tycker jag att det är kanske inte hela världen.. jag tycker att elitidrottsmän/kvinnor faktiskt ska ha rätten att var de som får först... o då menar jag inte bara leksandsspelarna utan alla... det rör sig om stora pengar om de blir sjuka.. pengar som i slutändan kommer drabba lagen/personerna/kommunerna etc... men självklart ska de inte gå före de som verkligen ligger i riskgruppen...

Kanske jag är av den åsikten för att jag själv inte ska vaccinera mig... då jag anser att vaccinet är aldeles för otestat.. det är inte så lätt att ta beslut om en sådan sak.. men som det känns nu så ska jag inte iaf... så en av leksandsspelarna kan få ta mitt vaccin... sen tror jag faktiskt att det kommer strula ännu mer med vaccinet så innan det ens är min tur så härjar influensan för fullt.. o jag kanske redan har fått den.. då leveranserna av vaccin inte alltid finns så ska ju de som vaccinerat sig en gång ha sin andra spruta... o sen... ja sen tror jag det kommer strula så att inte ens alla de får den... men men vi får väl se... den som lever får se heter det juh...  bara vi slipper bli såhär...




hehe.....

Ska avluta dagens blogg med några bilder av min lilla hjälpreda härom dan när jag bloggade... världens busigaste kisse... men oxå världens mysigaste... en mysig huligan... hehe..






spännande saker matte gör där... måste nog snart anfalla för o se om det är roligt... =))


önskar alla en megaskön fredagskväll o även helg ifall det inte blir något bloggande under helgen...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Så typiskt Leksand klarar dom sig inte på isen så nog faen skall dom hålla sig frammae på nått sätt och det på andras bekostnad ...fyyy Leksand ....

Roger klarar säkert att laga mat så ni överlever ...den mannen är en superduperman ...så det så...så sitt du snällt i soffan och var vacker bara så klarar han sig utan din näsa i grytorna hahahahahaha...ha en supermysig fredag ni oxå...och jag hoppas din arm blir bättre...kram på hela klumpsumman ...:-)

2009-10-30 @ 09:50:10
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0