Fredag.... Bill & Bull..... del 1 =)

Idag är det äntligen fredag.... gud så skönt... nästan så livet känns perfekt.. men det pratar man inte om...  För har ni tänkt på det att så fort man känner att nämen nu funkar allt o allt flyter på o det börjar kännas behagligt så SWOOOP så är det precis som om någon bankar ner en i skoskaften igen.. det dyker ALLTID upp nått som gör att man vaknar till o känner att nä så jäkla bra var det inte... så vi hysssshar lite om att det  känns bra.. =)

Men ROLIGT kan man ha även om allt annat är skit.. det är iaf mitt sätt att överleva.. och idag ska jag få besök av min otroligt braiga vän.. Gunilla, Nigulla eller Bull som vår kära medarbetare kallade henne/oss...

När vi jobbade som telefonsäljare på ett callcenter så satt vi mycket o flamsade mellan samtalen.. (alla säljare) jag och Gunilla som är väldigt lika ni vet uttrycket två själar en tanke.. det är  vi det.. säger ofta samma saker eller fyller i meningarna åt varandra.... iaf vi satt en dag o flamsade o då säger Sebbe en underbar "grabbhalva" (ja han är inte mer än 20) mitt i sitt skratt så säger han med halvbutter röst... ni är fan som Bill & Bull... o det där hakade vi på naturligtvis jag var Bill o Gunilla Bull... Efter några månader blev vi teamleader på callcentret.. o en dag bestämde vi oss för att hedra Sebbe lite extra (jag får nog blogga om honom någon gång.. han är så himla.. go) vi tryckte upp vars en t-shirt där det stod Bill på min och Bull på Gunillas... så när Sebbe kom inlufsandes på jobbet sprang vi fram till honom (vi hade koftor på oss så ingen skulle se) vräkte av oss koftorna och spände ut magarna... (ja i mitt fall var det ju inte alls svårt.. haha) Sebbe kollade in oss med en min som såg ut som en fågelholk innan han började läsa på våra t-shirts... han skrattade o bara kommenterade det hela med... "hahahaha... Bill & Bull... hahaha... ni är fan inte kloka... men så jävla bra... hahaha.. " Så hade vi glatt honom för den dagen... =)))




Här är han.. allas vår Sebs... sorry vännen jag snodde bilden av dig på FB... =)

Nu vet ni hur den storyn kom till... o idag kommer alltså Bull hit.. o det ska bli jätte roligt... vi har inte setts på ett tag.. sen Juli kanske... då var hon hit en helg och vi hade det jätte mysigt... mat o kortspel o vin... naturligt vis..  o det blir nog samma nu... mat o vin är iaf självklart.. kort får vi väl se om vi hinner med... jag ska bjuda henne på en trattkantarell paj med västerbottenost o en god sallad ikväll.. o imorgon har jag lovat henne kålsoppa med frikadeller.. =))

Jag skulle kunna skriva en hel Roman om hennes och mitt liv o vänskapsförhållande.. men ni får  nöja er med del 1 nu... och lite bilder från sist hon var här... jag behöver väl inte säga mer än att ungarna älskar henne... =) se på bilderna så förstår ni... =)) fortsättning blir det imorgon.. men nya bilder på Bull... =)

*kram så länge*









Kommentarer
Postat av: sara andersson

ärligt talat, de första dagarna på unicall trodde jag att det var något fel på er.

efter varje dag gick jag hem och funderade över vart jag hade hamnat.

raster med youtube klipp där alla var tvugna att dansa, ni ringde in till radion och önskade "hakuuna matata" och fick låten att spelas på radion.. de knäppa morgonmötena.. ja, det var väl bara en del av det hela.

men sen helt plötsligt blev jag ju lika knäpp som er. :) (knäpp på ett bra sätt vill tilläggas.)

och till sist så insåg jag att ni är ju helt underbara. bill och bull :D

och jag saknar er jätte mycket!!!!!



PUSS!

2009-10-09 @ 14:42:01
Postat av: tantans

Ha en riktigt trevlig och mysig helg...kramas

2009-10-09 @ 15:43:28
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0