Festlig Lördag..... =)

Jaha så var det helg igen... igår hade jag Johanna o Joline hemma.. det var mysigt.. dock glömde jag ta fram kamrean... men de åt lite mat här o jag o johanna tränade lite bilkörning....

Idag var det min min tur att sova idag.. det var skönt.. sov nästan till klockan 9... Ebba vaknade runt 7-halv 8 nån stans... o det var en frostig morgon iaf.. hur kall vet jag inte... sen kom tydligen solen fram... ja jag såg den inte.. men Roger förevigade soluppgången... (som sen övergick till regn o rusk)




så här fint var det medans jag sov på söta örat... =)

När jag väl masat mig upp o fått lite java i systemet så var det att fundera över dagen.. det var auktion idag.. men inget vi kände för... kan ju bli för dyrt att gå varje gång... =)

Det ringde en kompis till Lizze som ville komma o leka.. Julia heter hon.. så hon kom hit vid 11-tiden.. i början fick Ebba vara med dem men sen ville de ju leka själva och efter som det hällregnade så var det inte läga att gå ut så jag tog med mig ebba i köket så hon fick hjälpa mig baka... efter mycket funderande o kollande på matklubben.se så bestämde jag att vi skulle göra Pavlov tårta...  En marängtårta med grädde o bär på... *gott*




självklart måste den som bakar slicka visparna rena... hm tror minsann det fastnade lite i ansiktet oxå... =)




men gott är det..... =)




så här blev resultatet.... hade lite blåbär vid sidan om i sen skål då Julia inte tyckte om blåbär... men visst ser den smaskig ut.. o det var den... seeeg maräng... jag bara älskar maräng... det är lixom så ... ja lixom så himla gott... =))

Ebba som nästan aldrig äter tårta åt denna med glädje... så nu vet jag vad det blir till hennes treårsdag... =)




Det var tom så gott så hon slickade rent tallriken.... =)

 

ja det blev lite kladdigt denna gången oxå.... men det gör inget... =)


Nu har Julia åkt hem o det börjar bli kvällen... snart dags o börja elda i vedspisen igen... sen ska barnen göras klara o göra kvällen för dem... sen blir det bäl tv o kanske lite data... Danica hade spelat poker idag,,, kanske blir det en sväng.. kände mig lite sugen på det när vi pratade.. vi farmade åt varandra på förmiddan... men det blir inte lika mycket nu... det känns som att det räcker med att gå in lite då o då... iaf för min del... men det är väl lite typiskt mig,,, jag har ju en förmåga att tröttna oxå... =) men det är så sköna människor där inne så det är värt att gå in där o driva med dem lite...

Kommentarer
Postat av: tantans

Ja det var en fin tårat sådan vill jag oxå smaka ...mums och se ut som Ebbabebba....

2009-10-04 @ 18:03:48
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0