Torsdag..... Lappmögel... =/

Fyyyyy.... uch!!!!! bläääääääää! vaknade när klockan ringde vid kvart i 6 och steg upp... kall o frusen insveprt i morgonrocken tassar jag ner för att sätta på kaffe... o tror ni inte... tamejfan det där jävla lappmöglet har lagt sig under natten.... ett fint lager på bilarna o marken.... det var så man ville vända gå tillbaka till sängen o dra täcket över huvudet... uch....

Jodå det blir ljusare o det kan vara fint med snö... men.... kylan... den är det inge som helst fint med...
När jag fått mig en dusch o en kopp kaffe o vaknat till så tog jag iaf fram kameran för att få med lite bildbevis....



Lite mörka bilder men det var ju fortfarande tidigt på morgonen...

När Lizze och Roger åkt iväg så satte jag mig en stund vid datorn.. la in bilderna tog fram bloggen sen var jag på mitt cafe på FB o fixade lite o så... sen när jag skulle skriva min blogg ja då dog strömmen... tjopp.... hmm.. kom på att de skulle ta ströämmen idag.. fick leta reda på lappen för at se hur länge vi skulle vara utan...

jahaja... mellan klockan 10.00 och 14.00 då är det en jäkla tur man har vedspis å man kan laga mat till sig o barnen.. inte förrän vid halv 3 kom strömmen tillbaka.. men jag hann både laga mat o göra negerbollar medans vi var strömlösa... dessutom spelade jag och Ebba ett spel (findus födelsedagsspel) två gånger.. o bägge vann hon... o den som förlorar ska sljunga ja må hon leva för vinnaren så det blev till att gasta för full hals två gånger det... =)

Nu sitter de o målar farsdags presenter... =)


Ebba gör fina streck....




Lizze oxå men hon gör dem åt andra hållet....




Svårt att nå?? hehe... mina älskade kreativa flickor.... =)

nehepp nu börjar det bli dags att fixa kaffe till Roger kommer hem... sen blir det lite tv ikväll... det är ju Per Morberg i vad blir det för mat... mitt favvo program... jag älskar den mannen... han är så... så.... bra o inte så stel som andra kockar... tjoho!!!

På tal om mat så ska jag nog blogga om mitt intresse när det gäller mat.. men det blir en annan dag...

ska Ringa päronen nu... måste ju höra så de mår bra... =)

*kram* så länga alla goa vänner... =)



Kommentarer
Postat av: tantans

Skulle vara skitkul att se dig och Per Morberg i ett program ..faen vilket tjafsande det skulel bli du skulel nog lära honom hur man lagar god mat...för inte har ju den mannen rätt hahahaha...

Eller hur min käre Lucifer ASG...faen vad kul vi hade och inte har jag vett att skämmas ...då hade vi inte skrattat som dårar...vi hade ju skoj på andras bekostnad som dom ställt till det själv...så det så men ack vilka minnen vi har...

2009-11-05 @ 23:16:06
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0