Torsdag... i dag ska jag vara Taxi till Vansbro...

Ja då var det "mini" Lördag idag... *ler* jodå vi kan kalla Torsdagen för det tycker jag... livet blir så mycket roligare då.. =)) Idag ska jag agera Taxi åt Johanna med familj de ska till Rättvik.. så jag ska köra dem till vansbro... Lizze får följa med så har jag sällskap på vägen hem så jag inte somnar... men det ska nog gå bra... =)

Igår blev det minsann letande efter gardiner till vardagsrummet... hittade ett par som Roger hade i sin lägenehet när vi träffades.. fina tänkte jag o stoppade dem i maskinen... Sen var det o vänta o vänta o vänta... (jag är ingen älskare av att vänta när jag vill göra saker färdigt) medans jag sitter där o väntar o kollar in de gardiner som hänger i vardagsrummet så upptäcker jag (fast jag visste ju det igentligen) att jag har en tjock rundstavsgardinstång i fönstren... hmm.. undrar hur bred kanalen i gardinerna är tänker jag... (skit oxå.. fanns oxå med i tanken)

När maskinen är klar skyndar jag mig fram med gardinerna.... jaha.. jodå... visst fasiken är kanalen för liten.... *gahhh* hmm.. då blev det att ta på stora tänkar mössan... ja det hade ju inte varit problem om jag ägt en symaskin... men när man ingen har... hmm... jag vred o vände på gardinerna.. upptäckte att fållen i botten på gardinen var jätte bred... *tjoho* fram med saxen o sprätta upp så jag fick in stången... =)))

Att nu gardinen hänger upp o ner o att bladen växer neråt tror jag inte att någon kommer märka.. o OM nu någon skulle märka detta så säger jag bara att löven är lite lessna... haha...




Så här fina blev dem.... =) *stolt över att jag är så smart* =))

Lizze hade ju en kompis här oxå (Julia) o de lekte o hade så jätte roligt... o innan Julia skulle hem så satte de igång Mora Träsk på tv:n o de dansade o skrattade alla tre (Ja då fick lilla Ebba vara med oxå)

så här kommer en serie med bilder av deras dansande... =)













Ja ni ser vad roligt de hade.... =)

nu ska jag sätta fart här hemma....

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0