Söndag... säsongens sista svamp o ljus i minneslunden...

Jaha så var det Söndag och veckan var slut... nu sitter jag med en kopp kaffe o fryser, vi har nyss kommit hem från svampskogen... vi hittade litegrann inga mängder.. men det var nog sista plocket för säsongen... fast man ska aldrig säga aldrig.. det senaste datumet jag plockat trattisar på var 1/12.. så det finns hopp =)

Igår blev det ingen vända till kyrkogården... tiden drog iväg o sen blev det för sent o för kallt.. men nu när vi kom från skogen så började det skymma o då åkte vi till affären o köpte ljus o sen gick vi till minneslunden vid Råda kyrka.. en jätte fin liten lund... flickorna satte ner vars ett ljus o vi berättade att man gör så för att man tänker på de som är döda... Lizze sa genast att hon tänkte på biggan.. min mormor som gick bort i sommar...



lite ljus på en ställning och under på marken...




Nej Ebba är inte lessen... hon har bara munnen full i choklad.. =)




Här sitter de fint vid ljusen.... =)

Nu har Lizze gjort lite strutar för vi ska poppa poppcorn.. o ha lite söndagsmys... =)

i morgon blir det bara jag o bubblan hemma då allt återgår till det normala med jobb för Roger o skola för Lizze... jag önskar alla en fortsatt trevlig söndags kväll...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Ja det kunde man ju ge sig sjutton på att det inte var slut på svampplockningen ...suck

Småstjärnorna är ju så söta bland alla ljusen......hoppas du får en fin dag med bubbelfian i morgon...kramas

2009-11-02 @ 01:28:34
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0