Söndag... Fars dag...

Söndag och farsdag.... GRATTIS PAPPSEN!!!!!!!

ja inte var det Roger som fick sova på söta örat.. han fick gå upp när Ebba vaknade... jag glömde ju bort igår att det var fars dag idag.. så jag klev ur sängen igår o då var det ju hans tur idag... nåja han överlever det med... så strax efter 7 gick han o Ebba upp o jag låg till 9.. det var skönt.. då luktade det kaffe o jag tyckte jag kunde masa mig upp... haha..

Men till er som nu tycker synd om Roger så är det inget synbd om honom alls... han har blivit bortskämd med god mat... riktig gormet mat... =) Makaroner o korv.... haha... men han gillar det o såg nöjd ut... =)

Barnen har sjungit för honom... och gett honom massor med teckningar som de gjorde härom dagen... o på tal om teckningar så kom Ebba o bad mig rita ett hus med ett kohus... så det blev ett hus o en lagård.. sen färglade hon det.. i svart... (hehe fint värre) iaf så gick det några timmar o hon lekte o sen skulle hon måla... hon satt brevid mig o säger.... titta mamma jag har oxå gjort ett hus... o jag kan säga att jag gör inget annat än gapar ibland... se här får ni se... hon är inte ens 3...




Bilden blev lite suddig då det var en massa annat på som jag inte ville ha med... men man ser klart att det är ett hus med en massa fönster... med spröjs... tom en liten skorsten.. =) hon är helt fantastisk den... jag blir imponerad.... =)


En tårta gjorde vi minsann till Roger oxå.... en Pavlova tårta med en massa grädde o jordgubbar o hallon... mumma blev det....






mmm... smaskigt........




Ebba slickade rent tallriken... =)


Nu ikväll kom Gunilla (Bull) och hennes dotter Malin för att hämta sin dator som hon lämnade på lite reparation här för ett par veckor sedan... så då åkte tårtan fram igen.. (ibland är det tur man har ngt att bjuda på.... *ler* ) Efter som jag "glömde" ta kort på henne sist så gjorde jag det nu... så här kommer Bull-Nigulla-Gunilla min goa vän som jag jobbade med i Karlstad innan....




Tror hon tyckte det var mumsigt.. men hon slickade inte tallriken som Ebba gjorde... haha


För överigt har vi haft en halvlat söndag.. o det har varit bra... imorgon är det ju allvar för Roger o Lizze igen medans jag o Ebba kan vara hemma och måla.. vi får se vad den lilla konstnärinnan hittar på då...  återkommer med fler konstverk om det blir några...

Nu ska barnen få lägga sig och jag ska sätta mig en stund vid pokerbordet... hoppas Danica gör mig sällskap.... hoppas alla haft en bra dag...

*kram* så länge...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0