Lördag.... "stakar"

Så var det lördag o äntligen lite sovmorgon.. nåja.. till kvart i 8 iaf.. men just då kändes det som om jag skulle kunna ha sovit många timmar till... men imorgon får jag sova då får ju roger stiga upp med Ebba...

Ja Ebba ja.. idag är det dag två som hon går utan blöja.. o det går ganska bra.. dock hinner hon kissa lite i trosorna innan hon säger till... men om ngn dag så går det säkert bättre... det är ju bara det där med att komma på... o inte bara göra som vanligt.. släppa på... haha...
Jag tvättar upp trosor o byxor för hand o hänger vid vedspisen.. så det torkar fort.. =)

Lizze har en kompis här idag.. Som heter Jenifer... dom har jätte roligt o de har lekt o ätit pannkaka.. =)

Idag har vi fortsatt våran städning.. ja ibland kan det bli ett flerdagarsprojekt... haha.. nåja det beror mest på att jag får så ont i kroppen... igår städade vi nere o idag har Lizze städat sitt rum o jag vårat sovrum.. *skönt när det är gjort* Sen putsade jag fönster i köket o det var nog inte gjort sen 1800-frysit fast.. åtminstonde såg det ut så.. jisses vad "händer" jag hade på fönstret.. men det blev bara på insidan som det blev gjort för ute töar o regnar det så fönstren var blöta o prickiga av det o då vill jag inte putsa där ... ingen mening känns det som... =)

sen åkte julgardiner o stake o stjärna upp i köket o stjärnan i vardagsrummet oxå.. så nu är det jätte mysigt.. *ler stort*

nä jag är nog inte klok.. men för mig underlättar det november.. o det är ju bara två veckor kvar till advent... o någon gång i livet ska man "komma i tid oxå" haha.... =)
Kanhända jag är galen.... o jaaa.. i så fall njuter jag av det...

så här fint blev det iaf... (o visst blev det juligt... men jag älskar ju julen)




Ja ni ser genom fönstret gårdagskvällens o nattens snö som kom...
men nu är det inte så mycket kvar av det...



Lite äpplen o fåglar fick hänga i stjärnan...



se... hög mysfaktor när det mörknar ute... =)


nå jag ska fixa färdigt o sen blir det en lagomt lat eftermiddag.. o lite tacosmys ikväll med min Roger... ska fixa fram lite ljus o ha på bordet o så oxå... hoppas ni får en skön lördagskväll alla...
 

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Ja vad fint det blev nu kan ni bara vänta på att julen skall infinna sig om några veckor..och vistt kan det vara bra att vara ute i god tid :-)

Kramas

2009-11-15 @ 09:53:04
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0