Fredag... Jäkla väder.... längtar...

Jaha så var det äääääntligen fredag... det var grått o trist ute.. men det droppade från taken... mildväder tänkte jag.. o blev gla för då försvinner lappmöglet all världens väg o det gillar jag... !

två timmar senare såg det ut såhär....



snön fullkomligt vräkte ner med flingor stora som dasslock...

Arghhhh.... jag verkligen hatar vintern...  o nä jag vet att det inte blir bättre av att känna så redan nu... är ju "bara" 6-7 månader kvar.... *skrattar ironiskt*

men asså kolla här.... jämför.... vilket föredrar man???




So o bad..... och...




kall melon på verandan en varm.... sommardag.....


Nåja vi får ju lov att överleva vintern oxå.. men jag tror på allvar att ljusstakarna kommer fram snart så jag får lite mer julstämmning... för då... då tycker jag om vintern... jag tom funderade igår på om jag skulle göra en pepparkaksdeg för jag tyckte att det var inte så långt kvar till första advent o då är det gott med pepparkakor... =) jag tom läste igenom receptet... men efter som jag inte hade ngn ström så tyckte jag det blev lite knöligt... (o tur var kanske det) men bli inte förvånade om det dyker upp bilder på pepparkakor.... man måse ha jul länge så kanske vintern inte känns så himla trist.... kanske det helt enkelt handlar om att hitta de  "små" glädjeämnena för att underlätta det tråkiga... =)

Nu tycker ni nog inte jag är riktigt klok.. o det är jag inte heller... o det är jag STOLT över,,, jag gillar att vara galen.... och att göra galna saker.. men ibland funderar tom jag på om jag är riktigt frisk... jag har taskig humor... gillar knasiga saker... som tex att läsa recept...

Jag skrev ju igår att jag skulle se på Per Morberg... för jag gillar matlagningsprogram o speciellt med honom då han inte heller är som alla andra... men mitt matintresse sträcker sig så mycket längre än så att se när andra lagar mat... jag bara fullkomligt älskar att läsa recept.. strunt i om det är en bild med eller inte.... jag sitter där o lusläser...

100 gr smör
2 dl socker
2 msk vaniljsocker
.... etc.... vispa stek fräs.... ja ni förstår poängen... =)

Jag vet att det är knäppt... men jag gillar det... fantiserar fram en bild i huvet om hur det blir, smakar och luktar... ibland lagar jag eller bakar något av det jag läser.. inbland låter jag bara vissa saker i receptet bli inspiration till något annat jag lagar/bakar... jag ska inte säga att jag är så duktig på att följa recept slaviskt.. (jo vid kakbak brukar jag skärpa mig.. har aldeles för många misslyckade bak bakom mig.. haha)

Ja då vet ni hur knäpp jag är.... o jag kan tala om att när vintern känns för tung o deppig.. då åker det fram en kokbok eller något annat med recept i (som tex matklubben.se) så fördjupar jag mig i det... en flykt från "vardagen" kanske

Så lite om min taskiga humor... jag läste en rolig historia och vill dela med mig till er av den... Roger tyckte den var sådär medans jag skrattade en god stund åt den... o skrattar fortfarande när jag tänker på den.... ni får avgöra själva... här kommer den...

Lille Nisse svarar i telefon:
- Nä, mamma är inte hemma.
- Din pappa då?
- Nä, bara min syster.
- Hämta henne då, är du snäll.
Därpå följer en stunds prassel, stönanden och buller innan Nisse återkommer:
- Jag kan inte få upp henne ur vaggan


Nu har det börjat regna... måtte snön försvinna.... den kan få komma tillbaka till Jul... *lovar* o försvinna till nyår... haha... nej mina vänner.. nu blir det matlagning.. köttbullar o makakenoner som ebba säger... sköt om er...

*kram* så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0