Fredag.... idag ska det komma snö säger dom

Jaha så har hela veckan gått o inte en bokstav har jag bloggat... jaja blir så ibland.. tid o ork räcker inte till... men bloggar ju idag... =)

I tisdags firade jag och Roger 9 år.. det firade vi med trattispaj o saft... haha... nåja.. gott var det o trevligt.. som vanligt tittade vi på House vår favvo serie... en sådan läkare man både skulle o inte skulle vilja träffa... =) tur det är tv bara..... bra är det iaf...

veckan har gått fort fram... och äntligen är det fredag.. =) Roger är ledig idag.. (o även igår var han ledig) så vi får ju lite längre helg.. men i December ska han få jobba full tid o det är bra.. då vi verkligen behöver pengarna... jaja.. thats life...


Idag skulle det komma snö här på eftermiddagen... så vi får väl försöka plocka undan det sista ute.. även om snön nu inte skulle ligga kvar då det skulle bli kallare.. men men... man vet ju aldrig... skönt att få undan ute så det blir klart... sen ska vi nog ta o fixa lite inne oxå... jag ska försöka sätta upp ljusstakarna nu... efter som jag tycker November är en sån jäkla trist månad får vi väl liva upp den med lite "stakar"... =))

Jag får ta lite bilder under dagen eller nått o lägga in för just nu blir det bara en massa ickebilder.. =)

vi ska nog nacka i stort sett alla hönsen idag oxå... då de inte lagt några ägg på flera veckor.. tycker vi det är dags att göra en föryngring i hönshuset.. några hönor ska till Kristina så får vi se om de kanske värper där,,, men vi har beslutat oss för att betala en 500kr i mat per månad för något som inte ger ett förb dugg.. o sen dessutom sätta på elen där ute som ska dra pengar.. fasiken jag har ju inte ens elen på här inne för oss... näh då är det ett sätt att kunna spara pengar så får vi köpa nya hönor till våren istället...

o just nu måste vi verkligen spara varenda krona.. så känns som vi inte har något val.. o samtidigt så är hönsen gamla.. de äldsta är nog en 7 år.. o de värper inget iaf.. det är den hårda vägen i en "bondes" liv... o egna ägg är gott... så till våren blir det en ny grupp hönor som värper så vi får våra ägg igen.. tills vidare får jag köpa ägg av Kristina eller på affären.. o det är iaf billigare än vad mina höns kostar idag...

jaja.. nu ska vi sätta fart här hemma.... återkommer med bilder senare...

*kram* så länge... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0