Torsdag o Fredag i ett..... =)

Jaha det får bli två dagar i en dag... för igår var jag så slut på kvällen så jag knappt kunde tänka.. än mindre blogga... hm.. jaja nu har jag svårt för tänkandet iaf men igår var det helt stopp... =)

Jag började dagen igår när alla åkt med att göra två sockerkakor till Lizzes lussefirande, sen blev det bråttom för att åka in till AF där de hade en mässa.. 7st olika företag som jobbar med jobbcoachning fanns där o skulle väl antagligen värva oss arbetslösa till att väja just dem.. det var mycket folk o man fick stå lääänge o vänta innan man fick träffa någon... så jag han med att träffa tre av dem iaf.. två av dem sökte jag jobb hos.. som just jobbcoach.. =) man får inte vara dum sörrni...

Sen åkte jag o handlade all mat till julbordet tills lördag och hann med att hämta lizze utanför skolan.. *pust* sen hem.. kastade in alla kassar på köksbordet o åkte upp till Kristina o hämtade henne o Trolle (hunden) för de skulle till vetrinären.. körde hem o där fick Kristina ta bilen själv.. (hon var billös så hon fick låna min men jag hade inte tid att köra henne) Jag pakcade in all mat i kylen.. o *jippie* den fick faktiskt plats... =) var lite orolig för utrymmet där.. men det gick bra... sen lagade jag lunch o slängde i mig.. så skulle Lizze duscha o bli lite ren... sen drog vi iväg o lämnade sockerkakor o hämtade Ebba.. sen hem för att fixa det sista innan festen o vänta på Roger o sen till kyrkan.. *pust* idag när jag skriver det så blir jag nog mer trött än vad jag var igår.. haha... nåja jag var rätt sliten igår kan jag villigt erkänna...

Lucia firandet var fint... Lizze var pepparkaksgumma.. hon hade fått låna en dräkt...



Ebba beundrar sin fina storasyster... =)

Jag hade naturligtvis glömt kameran o tog bilder med mobilen.. så alla andra bilder blev kass... utom den på tomten kanske.. för visst kom det en tomte under fikat efteråt o han hade godis med sig...



öh... nä ingen bra bild heller.. lite nära kanske... men man ser att det är en tomte iaf.. =)


Idag så har jag förberett till julbordet... jag började med att baka Danicabröd.. o jag fick en liten hjälpreda med mig oxå...



jojo min lilla ebba skulle vara med att baka o laga mat sa hon... men när jag började med löken till köttbullarna då hade hon tröttnat... =)

Köttbullar ja.. det började jag göra när brödet stog i ugnen.. ca 2,7 Kg färs gjorde jag på det blev en rejäl smet...



All smet innan "rullning"



Här är ca hälften av bullarna innan stekning.....



o här en stor bytta med nystekta köttbullar... jag älskar att göra köttbullar.. o varenda gång så säger jag högt till mig själv så som Emil i Lönnebergas mamma säger till Emils pappa när han kommer ut i köket där hon står o lagar köttbullar för de ska ha husförhör... "kunde du inte göra köttbullarna lite mindre" o hon svarar (det jag säger) "jag gör köttbullarna lagomt stora o lagomt runda o lagomt bruna o det ska du inte lägga dig i"      =))))

Efter rullande o stekande av köttbullar så gjorde jag senapssill, romsås och griljerade skinkan..


Klart jag har en bild på den.... men inget på det andra... =)


När allt var klart skulle jag hämta Lizze vid bussen... sen åt vi lunch jag o flickorna.. o det blev.. japp köttbullar o makaroner... *gott*

Nu behöver jag inte stå med allt imorgon o det känns så skönt...

Ebba hon avslutade all matlagning med ett trumsolo... haha.. hon är kul den...



se vad fin hon gjorde sig... =)))


nu ska jag bara ta en lugn kväll o mysa framför Idolfinalen...

Jag hoppas att ni alla får en riktigt mysig fredagskväll...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Jäklar vad mat ...tur jag inte behöver...jag gör bara mitt egen lilla jultallrik..och Lizze så söt hon är och jag har ju knyckt bileden på Ebba oxå...hoppas julfesten blir bra och att dom uppsklattar din goda mat..kramas

2009-12-12 @ 13:37:34
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0