Torsdag... jävla vinter... =/

Torsdag morgon o det är kallt... svin kallt... jaha nu tror ni vi har 20 minus eller nått.. nej då inte "mer" än -9 men det blåser... blåser nordostlig vind så det känns som -20... hurr... var tom så Spookie inte ville vara ute mer än o pinka snabbt i morse... =)



Jag stack ut näsan för att ta ett kort.. inte så snyggt då det är på våran skruttiga lada... o inte så mycket snö..  men tycker ni ska verkligen se hur KALLT det är... haha... =)

Nåja det är inte så där jätte synd om mig... jag kan ju vara inne.. nästan hela dagen.. ska väl ut med Spookie någon mer gång o sen ska väl Lizze hämtas vid bussen... men jag får klä mig ordentligt de gångerna.. =)  inne börjar det blir lite varmare nu iaf... jag har min trotjänare



min vedspis... efter några timmar så värmer den gott på undervåningen iaf.. allt för att spara el... o det har vi verkligen gjort.. så nu får vi setill att köpa mer ved så jag kan elda sålänge jag är hemma iaf... =) den är perfekt att ha... o jag älskar den!!!! =)

Iza älskar oxå den... jag hittar henne ofta liggandes på golvet framför... eller så sitter hon på dynorna till utemöblerna... de ligger på frysboxen o där gillar hon att kura ihop sig...



här sitter hon o faktiskt poserar för en gångs skull... =) hon är så söööt... o såååå busig ibland... en riktig huligan... men väääldigt rolig.. o hon har ingen respekt för nått... hon morrar åt de stora katterna vid matskålen... o "brottar" ner stackars Spookie ibland  han är så mesig när det gäller henne.... roliga djur... =)))

nu ska jag stoppa mer ved i min spis o se om det snart kan bli varmt om fötterna.. sen ska jag förbereda lunch... det blir rester från igår...  (mamma o pappa.... blunda... *ler*)



Hasselbackspotatis... kotlett.. o trattkantarellsås.. ja Roger lär inte klaga på matlådan idag iaf... fast å andra sidan så klagar han nästan aldrig på den... han muttrar mest om att jag packar ner för mycket... men jag vill ju inte att han ska svältaihjäl stackarn... *skrattar*

ha nu en skön dag alla.. o håll er inne om ni kan... =)

*kram* så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0