Tisdag..... Ebba o brödbak...

jahapp så var det tisdag o Roger o Lizze gav sig iväg i morse... men lilla Ebba fisan får vara hemma några dagar då hon fått svinkoppor... stackarn.. men har iaf fått penicillin o salva så det ska väl bli bättre.. hon har fått flytande penicillin o det tar hon o dricker själv.. duktig flicka.. hon ryser men säger att det bara är surt... =) sen får hon en skumtomte efter... gottit det... =)




Se så hon ser ut i ansiktet.. för det är naturligtvis där allt sittter.. dessutom rev hon hål på en skorpa idag... *suck* det ska vara nått hela tiden... jaja.. men hon blir väl bättre... =)

Har varit lite lite lat idag under dagen... har haft så ont i kroppen.. men tillslut tröttnade jag på det onda i kroppen o gjorde en bröd deg... så nu har jag bakat brödkakor/thekakor.. eller vad man nu ska kalla dem... hm... skiter i o kalla dem för nått... de ska bara stoppas i munnen iaf... haha...




8 plåtar blev det... så nu har jag bröd för några dagar... =) jaja.. en vecka lite drygt kanske... =)



Nu är sista plåten i ugnen sen ska vi provsmaka.. Lizze har nog frågat 15 gånger om hon får en macka.. men ville vänta tills allt var klart.. så nu ska det bli nybakad ljummen smörgås med ost på... mmm det är gott.... =)

ikväll är det inte house heller... så det blir väl att leta reda på något annat på burken.. eller sitta en stund vid pokerbordet... igår vann jag 170 000 dollar på ETT spel.. o då är det synd att det inte är riktiga pengar... haha... jaja men det är roligt att fördriva tiden med iaf... o kanske slänga lite käft med Danica den underbara vännen om hon är inne.. =)

nu kan jag oxå avslöja överraskningen till mammsen o pappsen... jag skickade torkade trattkantareller till dem... ca 5 liter rensad svamp torkade jag åt dem... o de blev jätte glada.. =) så jag hoppas det ska smaka.. o att de får njuta av dem... =)

hoppas alla har haft en bra dag... o får en underbar kväll...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Vilken tur du har gumman som vinner sådana summor jag jublar när jag vinner 20.000...haha mn det är ju inte riktiga pengar tyvärr...och det är jag glad för när jag förlorar...

Duktiga Ebba ...ta kort när hon dansar på bordet...hoppas du sover gott snart med Roooger Moore kram

2009-12-01 @ 23:02:48
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0