Lördag... 5 dagar till Jul... =)

Jaha så har det inte blivit bloggat på några dagar igen... jaja så är det ska försöka summera lite här... =)

I torsdags höjde de elpriset mellan klockan 16-18 till 14.50/Kwh o då stängdes allt ner här hemma iaf.. inte faan tänkter jag gynna elbolagen så mycket iaf.. det finns roligare saker än att betala dyra elräkningar.. så klockan 5 i 4 sprang jag ut i proppskåpet o stängde ner hela huvudströmmen.. här skulle minsann inte betalas ett endaste öre... =) Sen åkte jag o hämtade Johanna o Joline som skulle komma hit o stanna til fredagen...

När vi kom hem var det ju vääääldigt mörkt.. men jag hade förberett med en massa ljus så in o tända alla... =) o det blev ett par mysiga timmar... =)



Min vackra ljuskrona (som jag fått av Roger) den rymmer 16 ljus.. men jag hade inte så många.. hmm får försöka komma till IKEA för deras kronljus är de bästa... men mysigt blev det med den tänd iaf.. =)

Johanna o Jolin sov över här för på fredagen skulle vi baka Ärtbulla jag o Johanna.. det är ett bröd som jag fått receptet på av Johannas farmor och det är ett bröd som kommer från Dalarna och som vi bakar till varje jul... antingen älskar man brödet eller så gör man det inte... men för mig är det ett måste på lillejulaftonskväll när granen är klädd o skinkan uttagen ur ugnen.. då ska man äta Ärtbulla med ljummen skinka på och en kall öl! *mmmmm *




här är det några som väntar på ugnen... =)



så här ser de ut när de är klara... mmm gott bröd... =)


När vi bakat o Joline som sov middag under hela bakandet vaknat, så hann vi umgås några timmar till innan jag skulle köra dem hem.... o det var så mysigt att ha Johanna o Joline hemma en stund...



Mormors lille gulleplutt... =)



Fina flickor.... (mamma/mormor älskar er! )



Kramkalas innan Johanna o Joline skulle åka hem... bakom johanna ser man huvet på Lizze som sitter vid datorn o spelar "pappas spel" hon ville inte.. eller rättare sagt hade inte tid att delta i kramkalaset... =)

Idag ska vi åka o handla samt hämta ett paket med julklappar som jag köpt till mina nära o kära på en sida som heter enkrona.se jag hoppas att jag kommer bli nöjd med sakerna.. =)

Sen kommer det bli lite julfix de närmsta dagarna samt att sonen ska hämtas hem.. =)

O Roger den underbaringen  han har minsann tagit ledigt denna veckan som kommer.. så han ska vara ledig tills efter nyår... underbart!!! fast jag retas lite med honom  o säger att "herregu ska jag behöva ha dig rännande här hemma oxå... " haha... men det ska bli mega mysigt att få ha alla hemma... nu ska jag se om jag får kolla lite på skidskyttet... hejja hejja...

ha en bra lördag alla...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Den som spar han/hon har en helvetes massa K-watt kvar :-D

2009-12-20 @ 01:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0