Söndag.. möblerings dag...

Idag fick vi hem möblerna från auktionen... Roger o grannen åkte in o hyrde en släpkärra o sen till auktionshallen...

_Jag höll på o möblera om med kyl o frys... slet som ett djur med att tömma dem på grejjos.. släpa dem över golvet.. bara för att inse att det inte blev bra... så när Roger o grannen kom hem så fick vi möblera om likförbaskat... bla så slängde vi ut gamla kylen.. (hade 2 stora kylskåp) frågan är bara hur sjutton ska jag klara mig med ett... =)

Den vackra möbeln som jag visade er igår bars varsamt in.. vi var 4 st som bar då den väger säkert en 150-200 kg... den är helt i ek... o tung som f.... =) men nu är den på plats iaf.. så här kommer bilder på den o på lite annat vi köpte...




Visst är den fin?.....



Här har Lizze o ebba hittat ett gömställe... =)


Sen köpte vi en möbel till och det var en ... tja vad dom nu heter.. skänk kanske... den är väldigt sliten men vi ska se om inte Rogers lillasyster Nina kan hjälpa oss o fixa den då hon är utbildad i att restaurera gamla möbler... iaf så gav jag inte mer än 50:- för den... =)



Som ni ser är den sliten i färgen.. för övrigt i gott skick... o för 50 spänn.... =)





Sen köpre vi en tavla som är jätte stor... även den kostade 50:-




Köpte ett fotbollsspel Till Johan i 18-års present ... för 50:- han vet redan om det därför kan jag skriva om det här... han tyckte det var jätte häftigt.. nu ska vi bara köpa boll till då det saknades.. kan tänka mig att den kostar mer än spelet... haha.... 

sen köpte vi lite småprylar men de har jag inga kort på... så det får jag skriva om en annan dag...

När vi kånkat in allt o fixat så gjorde jag kålsoppa åt Roger o Lizze.. dom mtycker det är mumms... jag o Ebba åt makaroner o köttbillar...




Klar vi måste ta en bild på kålsoppan med frikadeller... =)



nu sitter flickorna.bus i badet och ska snart läggas så nu får det vara färdig bloggat.. jag är rätt sliten oxå... *ont* men skriver mer en annan dag... 

*kram* så länge



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0