Lördags fest

Idag blir det "sommarfest" med fiskeklubben vi är med i... så vi skall åka dit nu med all mat så kommer det 12-18 hungriga vänner kl 15,, jag ska ta med kameran o ta lite bilder.. dock ska vi inte vara vid tjärnen utan vid en festplats där det finns tak OM regnet kommer...

Så här ser det ut vid våran tjärn..

 
Det ultimata när man vill få lite tystnad o ro i själen



 Att fiska är något vi gillar alla i familjen..  och vi är med i styrelsen i Lakene Sportfiske klubb.. Roger är Ordförande och jag sekreterare.. =) Klubben arrenderar 2 st tjärnar.. Mosstjärn (som är på bilden) och Spraggtjärn. Det är Put n take på regnbåde som gäller.. Då det är en Idiell förening o alla hjälper till på sin fritid med städning, fiskeisläpp etc så bjuder klubben på sommar o julfest.. som vi lagar maten till själva.. =)

Idag blev det alltså grillad karre med potatissallad, grönsallad och en god kall sås.. Det var meningen att vi skulle vara 18 personer men vi blev bara 11 vuxna o tre barn men vi hade roligt iaf.


 
Grillen.. tyvärr tog köttet slut innan jag hann få fram kameran,,,
nä... jag glömde ta kort på den helt enkelt när köttet o korven låg på... =)

nu kommer lite bilder på de som var där...

   
Åke och Roger glada för fest!




 
här disskuteras det.. fisk kanske???



 
två glada gubbar.. Krister och Harry




 
Roger blir alltid glad när han får öl! =)




 
Jag och Ryggen på Lizze.. det börjar bli dags att avrunda och ta sig hemmåt...





och här kommer Ebba springandes



Det var en trevlig eftermiddag med god mat o dryck..

Kvällen har jag tillbringat framför tv:n med friidrott.. ett världsrekord idag med av en polsk släggkasterska,,
Bolt tog ett guld till i 4x100m o sen den australiensiske stavhopparen som med skador går in o hoppar in sig på första hoppet 5,85 och river.. står över de andra hoppen.. hoppad 5,90 o klarar... 2 hopp o guldet var hans.. .. jag blir så imponerad av sådana människor.. =)

Nu ska jag vara lite farmare o se om min gode vän Danica kommer in snart.. hon är nog trött stackarn hon jobbar o jobbar.... men lite lek på farmen tror jag hon orkar... =)

*kram*


Kommentarer
Postat av: tantans

Ja då jag är på allerten ...och man kan ju inte sova bort tiden går ju inte ...kul att ni fick en trevlig fest...

2009-08-22 @ 22:02:42
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0