Johanna fyller 20år

Jaha då börjar barnen bli gamla o jag blir bara yngre... =) Idag fyller den äldsta 20 år.. Grattis Johanna gumman.. !!
Jag och Ebba ringde vid 8-tiden o sjöng för henne =)

Vi ska åka in o gratta henne under eftermiddagen... o lämna present.. o sen ska hon få lite ägg oxå.. bilder på kalaset o presenten kommer in senare ikväll.. men kan ju visa lite hur en kartong med ägg kan se ut här hemma.. o lite bilder på hönor o tuppar.. =)


Här är den svarta (stora) Tuppen med några hönor.. de mumsar på lite matrester som faktiskt är deras favvo ... jag har en liten dvärgtupp oxå som heter Leffe men han är lite blyg så han ville inte vara med på kort utan gick o gömde sig i högt gräs när  jag kom med kameran... =)




Så här fina ägg får jag från mina hönor... o ja ni ser rätt det är ägg med grönt skal på.. =) Det är så otroligt mycket godare med ägg från höns man har hemma mot de äggen man köper i affären.. o  gulan.. den är nästan saffransfärgad ibland.. mmm gott... 


Nu har vi varit o grattat Johanna hon bjöd på hembakade kakor o rulltårta sen fick vi glass o maränger... det var gottigottit... tack Johanna för gott fika!




Här är mammas stora flicka... hon tror hon är stor iaf... hehe... =)




Här är presenten hon fick... Johanna älskar drakar o denna kan bli lite mysig i höstmörkret när man tänder ljusen i den... jag hoppas hom blev nöjd. =)

Jag försökte få med Joline på ett kort oxå men hon gick ur bild hela tiden så det blev så suddigt.. men ni har sett henne o hon är så söt... idag fick jag både kram o puss av henne... (mommo´s lilla gull)  =)

nu ska jag se om Danica är inne... har lite morötter till henne... men hon är sjuk stackarn... läs hennes blogg.. det är synd om henne... http://www.tantans.blogg.se

imorgon är en ny dag... o nya äventyr...
så håller jag tummarna för pappa imorgon oxå.. allt vad jag orkar... lycka till pappsen...

*kram* så länge

Kommentarer
Postat av: tantans

Vilken hiskelig drake..men det är ju mysigt med ljus iaf...och ja'a grönt ägg fick jag oxå...med en knallgul gula nu vart det guligt...kramas

2009-08-25 @ 23:46:22
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0