Glasögon Måndag

Just nu är det aldeles lungt och stilla här hemma... Roger är på jobbet, Lizze i skolan och Ebba hos dagmamman.. bara jag o hundarna som iofs inte gör så mycket väsen av  sig.. eller? nä nmormalt  så är dom väldigt tysta o lugna.. men klockan 05,36 så skälldes det för fulla muggar på nedervåningen.. så kan Spooki min hanhund göra ibland när han är väldigt nödig (vilket är bra.. bättre med skällande än att torka golv när man kommer ner)  iaf så skälldes det och jag skyndade ner för att släppa ut dem... men inte var det för att dom var nödiga utan för att det stod två rådjur på ängen utanför och väsnades.. 

Det var ingen mening att krypa ner i sängen igen efter som klockan redan hade ringt så det blev en dusch istället o sen lite kaffe..  =) efter kaffet sätter kaoset igång.. barnen ska väckas det ska vara frukost o välling o kläder som ska på o matlådor o frukt som ska packas.. jag springer omkring som en yr höna... =) nej då det är inte så farligt.. jag skojjar bara...

här kommer bilder på hundarna.. Winnie och Spookie eller dom Danica säger.. Skönheten och odjuret.. =)




Winnie (den svarta) Spokkie (den grå)... fina vovvar... =)  Sitter vackert mutade med skinka.. 


Idag ska jag och Lizze åka o hämta hennes nya glasögon.. set ska bli jätte spännande då hon inte valde helt själv utan fick hjälp av mamma.. men det är bara för att hon inte ska kika "över" eller "under" glasögonen. Dom var jätte fina.. ska ta kort på henne sen så nu får se hur fin hon  blir.. =)



Jag hämtade Lizze klockan 13 då hon slutade skolan... vi åkte direkt till Hagfors.. först köpte vi en present till Johanna som bli 20 i morgon.. tyvärr kan jag inte tala om vad ifall hon läser bloggen.. så det får ni veta i morgon..
Sen hämtade vi Lizzez
nya glasögon...



Så här fin blev hon.... mammas stora tjej.. =)

Sen åkte jag och Lizze till farmor o farfars sommarstuga o fikade med dem.. det är alltid lika trevligt att träffa dem, jag har turen att ha världens bästa svärföräldrar.... =)

Sen hämtade vi Ebba och åkte hem.. en bra eftermiddag... Nu ska jag titta färdigt på en film och sen se om Danica är inne på datorn så kanske det blir lite spel ikväl... poker kanske.. =)

*kram* så länge






Kommentarer
Postat av: Anonym

Winnie är en underbar hund lugn och vacker...Spokkie är en buse hoppar och kråmar sig tror inte han syns men det gör han:-)han är go han oxå odjuret...skönheten Winnie vinner ..

Lizzie vad fin du blev i glasögonen och vad stor du blev ...

Vad nyfiken jag blir på Joppis present ..hon firade ju i helgen...skall skriva till till henne på BD...men kinte förrän i morgon



Älskar dig Moddan och hälsa Roger Moore..kramas

2009-08-24 @ 22:50:16
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0