Fredag.... Äntligen!!

Ja så har då den första allvars-veckan gått... allvar för Lizette som börjat skolan och allvar för Roger som börjat jobba efter 6 veckors ledigt.. =)

Idag hände inte så mycket på förmiddagen men när Lizette kommit hem åkte vi in på Hagfors o handlade till festen med fiskeklubben i morgon.. jag är ju matkommitén... ja inte ensammen men det är nästan allrid jag som gör allt.. men jag tycker det är roligt att fixa med mat så det gör inget.. men sliter lite på kroppen.. o vi har ju bara fest två ggr per år.. sommarfest o julbord.. i fjol gjorde vi julbordet själva.. då var det lite mer att laga.. idag har jag bara marinerat karre skivor och gjort en kall sås.. o sen min tyska potatissallad..

 Så här blev den =)


Då jag inte gillar potatissallad med en massa vitt klegg i så gör jag min egen.. man kan äta den både ljummen och kall,.

Vad har jag mer gjort då,, innan vi handlade åt vi smörgås med kantareller på jag och Lizze, och dom såg ut så här..


 här stekta i lite smör med lite salt på.. mmmmm.....


 och här förvällda o numera nedfrysta.. =)


Plocka svamp är något vi alla gillar här hemma.. det brukar bli sina modiga timmar under hösten i skogern,, barnen är jätte duktiga att gå i skogen och lizze är super duktig på att hitta svampen... men bäst är nog Roger.. han är som en jäkla blodhund.. han hittar dem tom under stubbar när vi andra gått förbi..

Jaha detta får nog vara dagens blogg.. då det är spännande i höjdhopps finalen.. jag är sport nörden här hemma.. det kommer ni nog märka.... =)  
sen måste jag prata lite med Danica.. o se om hon har överlevt skördandet på min farm på FB.. hehe... hon hatar när det är hallon o druvor.. jag ska odla annat Danica... *lovar*  jag ska fixa med min farm så det blir lite ordning... =)

så tack för idag..

*kram*

Kommentarer
Postat av: tantans

ja det var då på tiden...men det gällde att bråka med dig lite så du skulle förstå hur tråkigt jag har på din farm :-)



du är ju superbra på att laga mat så det kan ju inte vara problem för dig att få till nått gått

Kramas med dig jag då...

2009-08-21 @ 21:54:42
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0